TOPlist

Red Bullu dochází trpělivost

Sezona formule 1 dospěla v roce 2014 pomalu do poloviny svého kalendáře a v jednom z předních týmů se začíná přiostřovat. Red Bull totiž po loňské mistrovské sezoně v letošním roce zaostává a chyby hledá všude možně. Nejvíc kritických hlasů se nyní stáčí na výrobce motorů Renault. Po dlouhých týdnech tahanic a nařčení, kde vlastně chyby vznikly, se za viníka označil právě dodavatel v letošní sezoně ne příliš spolehlivých motorů. Všechny výsledky a další novinky z formule 1 jsou k dispozici na bet365.

Na otázku proč? není pro odpověď třeba chodit příliš daleko. Po devíti z celkem devatenácti závodů letošní sezony je Red Bull v poháru konstruktérů sice druhý, ale se ztrátou téměř dvojnásobku bodů na první Mercedes, který letos dominuje a jeho nadvláda nemá konce. Mercedes nasbíral již 328 bodů, zatímco tápající Red Bull rakouského miliardáře Mateschitze pouhopouhých 168, tedy o 158 bodů méně. Vloni to bylo právě naopak, tým s červeným býkem ve znaku jezdil obdobně suverénně jako nyní stříbrné šípy.

Pohled na tabulku jezdců je ještě smutnější – hlavní favorit a obhájce titulu Sebastian Vettel letos zaostal za všemi očekáváními, krčí se v tabulce až na šesté příčce se ziskem pouhých 70 bodů, zatímco jeho papírově slabší týmový parťák Daniel Ricciardo jich má 98. Ovšem ani ten nemůže být příliš spokojen, je totiž jen třetí, první dvě příčky stejně jako v poháru konstruktérů patří oběma zástupcům Mercedesu – rozdílem 4 bodů vede Němec Nico Rosberg se 165 body před Britem Lewisem Hamiltonem. Čísla jsou neúprosná a nahání Red Bullu hrůzu, proto již v polovině aktuální sezony řeší, co bude v té příští. Jezdci již od jejího začátku měli obrovské trápení. Předsezonní testy byly jedno velké fiasko, když se počty odkroužených kol daly počítat na prstech jedné ruky. V zatím devíti ujetých závodech dohromady čtyřikrát nedojeli kvůli poruše motoru a dosáhli na pouhé jedno vítězství v podání Ricciarda před měsícem v Kanadě. Vettel byl nejlépe dvakrát třetí v závodech v Malajsii a Kanadě. Sečteno podtrženo – Renault má nůž na krku a bude mít hodně co dělat, aby si zachránil v letošní sezoně svou pověst a tím také pověst Red Bullu.

Víkendový závod bude pro oba aktéry zásadní, po něm se totiž má rozhodnout, zda se bude rakouský tým poohlížet po jiném dodavateli, nebo setrvá i v příští sezoně s francouzským dodavatelem motorů. Nevýhodou Red Bullu jsou aktuálně velmi slabé nabídky na trhu. Tradiční Ferrari a Mercedes nemají důvod pomáhat konkurenci, když by mohli plně podporovat svou vlastní stáj, horší motory by zase nechtěl Red Bull. Motory od Hondy by byly sice k mání, ale jejich kvalita nejspíše neodpovídá požadavkům týmu, který má pouze ty nejvyšší ambice. Šéf týmu Christian Horner tak označil nastávající víkend za klíčový v rozhodování, jak se bude vyvíjet budoucnost a možná další spolupráce.

Problémy s motory od Renaultu už vyřešila další stáj, která jezdí s jejich motory – tým Lotus od nové sezony bude odebírat od Mercedesu. Tahle situace je zajímavá v tom, že původní tovární stáj Renault měla Lotus jako svého pokračovatele. Jak tedy dopadne všechno okolo spojení Red Bullu a Renaultu a zda bude mít ještě možnost vozit své motory v monopostech se znakem červeného býka na boku, nám více napoví víkendový závod v Německém Hockenheimu.

first bottom

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>